Segregació escolar? No, gràcies.

Per la igualtat d'oportunitats per a tots els nois i totes les noies

divendres, 19 de febrer del 2010

Educació inclusiva: principis bàsics



Publicat per Sabina Redondo a 14:27 Cap comentari:
Etiquetes de comentaris: inclusió

Per una educació inclusiva. Conceptualització i principis



Publicat per Sabina Redondo a 14:21 Cap comentari:
Etiquetes de comentaris: inclusió
Missatges més recents Missatges més antics Inici
Subscriure's a: Missatges (Atom)

Cercar en aquest blog

Presentació

Aquest blog reclama una escola per tothom, que desperti somnis en els nois i les noies, que cultivi el respecte a la diversitat, la solidaritat, l’esperança, el desig d’aprendre i educar i que treballi per la justícia social per transformar el món.

Llicència

Llicència
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons

Els meus blocs

  • Assessorament curricular
    Fa 10 anys
  • Fem Socials de primer
    Fa 10 anys
  • Projectes de vida professional
    Fa 10 anys
  • Taller de llengües
    Fa 12 anys
  • Vídeoaprenentatge
    Fa 10 anys

Eduardo Galeano, escriptor

Dia rere dia, es nega als nens el dret de ser nens. Els fets que es burlen d'aquest dret, imparteixen els seus ensenyaments en la vida quotidiana.
El món tracta els nens rics com si fossin diner, perquè s'acostumin a actuar com el diner actua.
El món tracta els nens pobres com si fossin escombraries, perquè esdevinguin escombraries.
I als del mig, els nens que no són rics ni pobres, els té lligats a la pota del televisor, perquè des de molt aviat acceptin, com a destinació, la vida presonera.
Molta màgia i molta sort tenen els nens que aconsegueixen ser nens.

El mundo trata a los niños ricos como si fueran dinero, para que se acostumbren a actuar como el dinero actúa - See more at: http://actualidadpedagogica.com/10-alternativas-a-los-deberes-para-el-desarrollo-de-competencias/#sthash.NZyYNpFL.dpuf
El mundo trata a los niños ricos como si fueran dinero, para que se acostumbren a actuar como el dinero actúa - See more at: http://actualidadpedagogica.com/10-alternativas-a-los-deberes-para-el-desarrollo-de-competencias/#sthash.NZyYNpFL.dpuf

Favorits

  • Arran de pupitre
  • Assessorament curricular
  • El món dels llibres
  • Hacia una escuela inclusiva
  • Jordi Adell
  • La mirada pedagògica
  • Mestra TIC
  • Observatori de la segregació escolar
  • Picalapica

Etiquetes

  • actualitat (12)
  • art (7)
  • articles (30)
  • Canvis a l'educació (8)
  • experiències (12)
  • inclusió (12)
  • Inici (1)
  • recursos (15)
  • segregació (11)
  • TIC TAC (7)

Arxiu del blog

  • ►  2014 (6)
    • ►  de desembre (1)
      • ►  de des. 09 (1)
    • ►  de juny (1)
      • ►  de juny 09 (1)
    • ►  de maig (2)
      • ►  de maig 25 (1)
      • ►  de maig 12 (1)
    • ►  de març (1)
      • ►  de març 28 (1)
    • ►  de gener (1)
      • ►  de gen. 06 (1)
  • ►  2013 (15)
    • ►  de desembre (2)
      • ►  de des. 23 (1)
      • ►  de des. 06 (1)
    • ►  de novembre (1)
      • ►  de nov. 11 (1)
    • ►  d’octubre (4)
      • ►  d’oct. 24 (1)
      • ►  d’oct. 13 (2)
      • ►  d’oct. 12 (1)
    • ►  d’agost (1)
      • ►  d’ag. 31 (1)
    • ►  de juny (1)
      • ►  de juny 12 (1)
    • ►  d’abril (1)
      • ►  d’abr. 22 (1)
    • ►  de març (1)
      • ►  de març 23 (1)
    • ►  de febrer (2)
      • ►  de febr. 18 (1)
      • ►  de febr. 07 (1)
    • ►  de gener (2)
      • ►  de gen. 30 (1)
      • ►  de gen. 13 (1)
  • ►  2012 (16)
    • ►  de desembre (4)
      • ►  de des. 27 (1)
      • ►  de des. 13 (2)
      • ►  de des. 02 (1)
    • ►  de novembre (2)
      • ►  de nov. 21 (1)
      • ►  de nov. 14 (1)
    • ►  d’octubre (1)
      • ►  d’oct. 25 (1)
    • ►  de setembre (2)
      • ►  de set. 27 (1)
      • ►  de set. 03 (1)
    • ►  de juliol (4)
      • ►  de jul. 12 (1)
      • ►  de jul. 10 (3)
    • ►  de març (1)
      • ►  de març 25 (1)
    • ►  de gener (2)
      • ►  de gen. 31 (1)
      • ►  de gen. 02 (1)
  • ►  2011 (11)
    • ►  de novembre (1)
      • ►  de nov. 04 (1)
    • ►  d’octubre (4)
      • ►  d’oct. 15 (1)
      • ►  d’oct. 11 (1)
      • ►  d’oct. 07 (1)
      • ►  d’oct. 03 (1)
    • ►  de juliol (2)
      • ►  de jul. 22 (1)
      • ►  de jul. 18 (1)
    • ►  de març (1)
      • ►  de març 23 (1)
    • ►  de gener (3)
      • ►  de gen. 25 (1)
      • ►  de gen. 10 (1)
      • ►  de gen. 09 (1)
  • ▼  2010 (24)
    • ►  de desembre (1)
      • ►  de des. 11 (1)
    • ►  d’octubre (1)
      • ►  d’oct. 14 (1)
    • ►  de setembre (1)
      • ►  de set. 01 (1)
    • ►  de juliol (1)
      • ►  de jul. 19 (1)
    • ►  de juny (1)
      • ►  de juny 05 (1)
    • ►  de maig (1)
      • ►  de maig 04 (1)
    • ►  d’abril (4)
      • ►  d’abr. 28 (2)
      • ►  d’abr. 20 (1)
      • ►  d’abr. 19 (1)
    • ►  de març (5)
      • ►  de març 31 (1)
      • ►  de març 26 (1)
      • ►  de març 22 (1)
      • ►  de març 18 (1)
      • ►  de març 15 (1)
    • ▼  de febrer (8)
      • ►  de febr. 26 (1)
      • ►  de febr. 24 (1)
      • ▼  de febr. 19 (2)
        • Educació inclusiva: principis bàsics
        • Per una educació inclusiva. Conceptualització i pr...
      • ►  de febr. 17 (1)
      • ►  de febr. 03 (2)
      • ►  de febr. 01 (1)
    • ►  de gener (1)
      • ►  de gen. 28 (1)

Entrades populars

  • El grups flexibles, o desdoblaments en les matèries instrumentals, com a estratègia organitzativa d’atenció a la diversitat
    F a uns dies comentava en l’entrada anterior que per atendre la diversitat en els centres tenim diferents alternatives a nivell org...
  • La inclusió i l’atenció a la diversitat
    Si una cosa m'ha quedat clara en els meus anys d'experiència a les aules, és que una educació inclusiva no és únicament un dret de ...
  • Els grups per nivell com a estratègia organitzativa d’atenció a la diversitat
    Per atendre d’atenció a la diversitat en els centres de secundària , tenim diferents alternatives a nivell organitzatiu: grups per nivel...
  • Per què falla el nostre sistema educatiu?
    Per més enfeinada que estigui, mai deixo de intentar respondre aquesta pregunta. Avui una alumna meva m'ha portat a reflexionar de nou s...
  • Els desdoblaments dels grups
    Avui una consulta la meva bústia m’ha fet pensar de precisar el que podem entendre pel desdoblament d’un grup, ja que aquesta estratègia d’...
  • Entrevista a Mel Ainscow
    Interessant resum d'entrevista a aquest catedràtic d'Educació i codirector del Centre per a l'Equidat en Educació de la Universi...
  • Les Unitats de Suport a l'Educació Especial com a mesura d'atenció a la diversitat
    La inclusió és un procés sense fi que busca maneres més eficaces de respondre a la diversitat de l'alumnat. AINSCOW, Mel "...
  • Experiència d'inclusió
    Sovint una idea senzilla pot convertir-se en un gran esdeveniment, això és el que m'ha semblat després d'escoltar l'experiència ...
  • Bon decàleg
  • Atenció a la diversitat en educació infantil i primària
    En anteriors posts he anat comentant l'atenció a la diversitat en l'etapa que conec més per la meva formació i experiència: l'ed...

Nombre de persones que han visitat el blog


Contador gratis

Stop Ley Wert

Aules de projectes

Viatge a l'interior d'una adolescent autista

Educació emocional

Críticas al sistema educativo capitalista

¿Te atreves a soñar?

Estrategias de lectura Isabel Solé

La nostra feina és ensenyar als joves que existeix un altre camí...

La educación prohibida

Coeducació

TDAH: Nen para quiet

El laberint autista

Carta de un alumno/a

Paradigma del sistema educativo

Dades personals

Sabina Redondo
Visualitza el meu perfil complet
Tema Senzill. Amb la tecnologia de Blogger.