dilluns, 3 d’octubre del 2011

Unes reflexions arran d'escoltar al filòsof Emilio Lledó:

No estimo allò que ensenyo
sinó a qui ensenyo

Diu el meu amic Eladi que li espanta una mica la rotunditat del "No estimo allò que ensenyo" perquè ell, mestre, quan ensenya poesia o altres variants de l'expressió escrita, també estima allò que està ensenyant. I pensa que quan es dóna aquesta circumstància és quan pot ensenyar-ho millor i els alumnes acostumen a viure-ho i aprendre-ho millor.

Jo crec que aquest filòsof amant de la filosofia diu això amb tanta rotunditat per destacar la seva atenció preferent a l'alumne. El vaig sentir parlant, no és una frase llegida, potser no es gaire fidedigna del tot i seria més correcte dirr: No només estimo allò que ensenyo, també a qui ensenyo. Però aleshores l'alumne queda en igualtat amb la matèria i jo vaig entendre que per ell l'alumne està per damunt d'allò que ensenya...

En aquests temps tan convulsos que corren, en que gairebé tot està globalitzat,

Cal globalitzar la capacitat d'estimar


2 comentaris:

  1. M'agrada molt la segona part de la reflexió ("estimo a qui ensenyo"), però m'espanta una mica la rotunditat de la primera part de la frase "No estimo allò que ensenyo"). Jo quan ensenyo poesia o altres variants de l'expressió escrita, també estimo allò que estic ensenyant. I penso que quan es dóna aqueta circumstància és quan puc ensenyar-ho millor i els alumnes acostumen a viure-ho i aprendre-ho millor.
    No creus?
    Petons de colors
    Eladi

    ResponElimina
  2. Jo crec que aquest filòsof amant de la filosofia diu això amb tanta rotunditat per destacar la seva atenció preferent a l'alumne. El vaig sentir parlant, no és una frase llegida, potser no es gaire fidedigna del tot i seria més correcte posar: No SOLO amo lo que enseño, TAMBIÉN a quien enseño, però aleshores l'alumne queda en igualtat amb la matèria i ja jo és el missatge original, crec jo...
    En tot cas es una frase fora de context..
    Petons de colors

    ResponElimina